Sunday, December 7, 2008

journey to the north...


so called our second trip ... yang dah di KIV buat kali ke berapa ntah...akhirnya berjaya jugak kami memulakan perjalanan kami ke UTARA...
pada perancangan awal dijangka seramai 400 org telah bersungguh-sungguh untuk menyertai trip ini...
tapi disebabkan sistem malfunction,jumlah telah bertukar menjadi 40 org sebenarnya yang nak ikut...
amacam ramai tak..... tulaa.. kitorang dah cakap memang best trip kali ni....

tiba-tiba...
-"woiiii,zarko!!!baper ramai yang dah kompem?"jerit anuar zain
erkk!!!
-setakat ni ramai gak aaa...
- yelah saper??
-aku,ko ngan DC
-what the funnnn....
itulah cerita yang sebenarnya... ramai kan....

maner pergi yang lain??
jangan tanya saya,tanya mereka....

tapi ini cerita kami bertiga.....
-woiii,jangan lupa Durian Burung atau singkatannya DurBur(awas.... jangan salah faham)
dan akhirnya bertambah menjadi 4 org ..... so it is closed to 40 right except for the 0 hehehehe....
macamaner bole bertambah...
baik bercerita tentang permulaan perjalanan dulu....

memang dari awal banyak halangan yang dihadapi... antaranya horizon dah muncul tiba,msg yang panjang berjela,komitmen kerja dan keluarga.... mungkin perancangan aku yang tak betul kot...tapi aku dah bertekad.... azain,kalu kiter berdua pun henjut jelaa... aku nak beli DVD,tapi seb baek DC bersungguh nak ikut... ader gak bertambah...
hari sebelum bertolak.

dengan confident yang amat tinggi.... kurasakan semua apartment,hotel,chalet memang dah reserved satu bilik untuk kami bertiga.... tapi sangkaanku meleset... semua tempat penginapan di penang,baik 5 bintang ke yang takde bintang,tak kenal kami,lebih tepat aku....
dengan gigihnya kami surf internet carik laa info pasal motel... bole laa cuba... tapi semua kene walk-in(peringatan kepada mereka yg nk bercuti,sila book sebulan awal.. tapi kalau kaki gamble macam kami,bole jer nk cuba,tapi hati mau tabah hehehe...)


hari pertama.

mengikut perancangan,bertolak pukul 10 pagi,so bangun mesti aa lebih awal... 8 at least....kejadah haram.... masing2 bangun pukul 10:30.... bole kot sampai penang kol 1 tghari,nk semayang jumaat kat saner...memang tak aaaa.....
aku soh DC dtg rumah.... amek kete aku anta g basuh... kotor sgt kot... sementara nk tunggu kitorg siap...selesai bersiap,kete tak siap jugak... tetiba si steward kapal selam ajak g makan...

bala no. 1
aku termakan sayur berkuahkan tempoyak(which is worst than eating rm10 nasi goreng rusa) damn... sampai skang aku terasa tempoyak dalam tekak aku.... double damn...

bala no. 2
kete aku smpai... fuhhh berkilat.... memang bersih kedai tuh cuci... cayalah DC... sgt bersih,sampai getah kaki dalam kete aku pun takde... damn... takpe g amek DC semula kt umah dier dulu...

bala no. 3
sedang hati dah bersorak gembira nak memulakan perjalanan,suara yang tak best si steward kapal selam kedengaran"zarko,patah balik please... kunci i tertinggal laa"... tahniah laa kan... ko berjaya melambatkan kami yang sedia lambat... damnn

bala no. 4
lepas amek DC dan g amek getah kaki,seb baek ader.... tetiba ramai sangat org kelihatan.... erkkkk.... dengan pantas aku nyanyi lagu... "hamba musafir di aidiladha...." ... satu suara seperti anuar zain menyampuk "tak musafir pun ko main DotA gak kan..." huhuhu.....ya allah... kami memohon kemaafan diatas segala dosa kami...ini bukan bala yg dtg tapi kami yg carik uhuhuhu

bala no. 5
rumah nigga - igtkan dier nak ikut... tapi dier byk keje(konon... mentang2 laaa kan....)tapi takpe sebab dier baek hati bg pinjam cammy dier(part ni bala sebab cammy aku tak siap lagi).... damn...

bala no. 6
rasanya dah terlampau banyak bala kot... so no more bala....


perjalanan kami bertiga dialuni dengan muzik indie dari Xfm,aku suker dengar radio station neh... sebab byk lagu2 best... maka terkeluar laa cerita pasal indie dulu dan indie sekarang... antara indie band yg best zaman sekolah aku dulu ialah Butterfingers.... muzik diorg genius... cuma dulu tak diterima ramai lagi... tapi sekarang lagu diorg tetap best...
aku memang respect diorg neh(aper kaitan ngan trip neh)..

tiba-tiba ader suara...

"aku pun mmg respect diorg,aku hard-die fan diorg kot"jerit DC... erkk!!!

sepi jap kete aku

HARD-DIE FANS??

bukan die-hard fans ker


HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHA lawak yang pertama dalam trip ini....

perjalanan diteruskan...


-oitt azain!!aper citer DurBur?-aah kan... try call-truutt....tuutttt.... weiii kat aner?-dah sampai tapah-ok turun behrang
selang 20 minit
-weiii dah sampai maner,kitorg patah balik tau g behrang-ok,aku dh sampai sg kurus-ok

dan itu dier perjalanan kami bertambah lagi seorg.... si Durian Burung a.k.a. DurBur...patut laa taknak burn tiket bas dier... naik Durian Burung rupanya.... bagus... maseh kacak lagi...nak tau saper dier.... bakal menantu raja kedah hahahahaha...


next chapter... mee ubang...
Posted by Picasa

No comments: